Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
منوعات

هاني شاكر يكشف كواليس الحالة الصحية للفنان محمد منير

كتب - محمد علي

علق الفنان الكبير هاني شاكر نقيب المهن الموسيقية على تطورات الحالة الصحية للفنان الكبير محمد منير قائلًا : ” أطمن الجمهور الذي يحب محمد منير عن حالته الصحية فعلًا كان تعب بسبب المجهود الكبير الذي بذله في ألبومه الاخيرة حيث أصابته وعكه إضطر على إثرها التوجه للمستشفى وإجراء بعض الفحوصات وهو دلوقتي زي الفل مافيش حاجة وحشة من الي تردد أنه مصاب بها ”

وأضاف «شاكر» خلال مداخلة هاتفية في برنامج “كلمة أخيرة”، الذي يعرض عبر شاشة “ON” :” هو الحمد لله بخير وفي بيته بيستجم وبطمن كل جمهوره العريض “.
‏وكشف أنه هاتفه وإطمئن عليه وتابع : ” كلمته من يومين وإطمنت عليه وبتصل بالمقربين ليه طول الوقت وأتمنى أنه يكمل فترة النقاهة ويلتزم بتعليمات الاطباء لازم يرتاح وإتفقت معاه على ده لازم يستجم ويرتاح ومافيش اي مرض مصاب بيه من الي سمعناه لاني إتخضيت لما قرأت الاخبار دي “.

وحول علاقته به قال : ” محمد بالنسبة لي أخ عزيز ومن قبل مايبقى فنان كبير كلنا بنحبه وبنحب بلده بلاد النوبة الي بتعبر عن تراب مصر وفنها الاصيل أنا بحبه على المستوى الشخصى ومن وقت للتاني بنتكلم وبناخد رأي بعض في حاجات تخص الحالة الي عايشينها “.

وواصل : ” موسيقى محمد منير بالنسبة لنا جميعًا وماقدمه للفن المصري هي حالة خاصة به جدًا بشكل مميز جدًا وبصوت مختلف فيه بساطة وحلاوة في نفس الوقت وبيغني الغناء الجميل الي كلنا بنحبه الي بيخش القلب ويعبر عن أصوله وجذوره في أسوان والنوبة التي ينحدر منها وده سبب حلاوته “.

وأتم : ” لون بشرته السمرا الجميلة الرائعة التي تظهر سمار المصريين واصالتهم بالاضافة لموسيقى النوبة الاصيلة وهو مغناش بس كده غنى كل الالوان هو فعلًا حالة مختلفة لطبيعة صوته “.

واكمل : ” مابزقهش لما بسمع أغانيه حتى بالرغم من وجود اصوات أخرى قد تكون لديها إمكانيات ومساحات أكبر لكن مش بنقدرنسمعهم على طول لكن منير من بساطته وحلاونه مابنزهقش منه حتى لو سمعناه 24 ساعه “

زر الذهاب إلى الأعلى